dagens middag..

Tenkte jeg skulle begynne med noe nytt her.. Siden jeg er student og lever litt sånn på budsjett tenkte jeg det kunne være fint og "hjelpe" andre med middagstips og greier.. Så nå skal jeg begynne å legge ut hva jeg har til middag eller andre måltider med hva de innholder, hvordan det lages og hva det koster.. -kommer ikke til å bli gjort hver dag, men enkelte dager, når jeg lager noe spennende! ;)

Først ut... Dagens middag..

Svin og Brokkoligrateng
(4 porsjoner)
Du trenger:


800 g
kjøttdeig av svin
2 ss
margarin eller olje til steking
400 g
frossen brokkoli
2 pose
bretagnesaus
2 stk.
egg
2 dl
revet hvitost


Du gjør:


1.
Stek kjøttdeigen i en stekepanne med margarin/olje.

2. Legg brokkoli utover i en ildfast form. Ha over den ferdigstekte kjøttdeigen.

3. Lag sausen etter anvisning på posen. Ta kjelen av platen og visp inn eggene.

4. Hell sausen over i formen og dryss over revet ost.

5. Stekes på 220 °C i ca. 20 minutter til osten er smeltet og blitt gylen.

Serveres med brød.


Dette koster: ca 100 kr.

Jeg gir retten: 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar