Syros - Kini 2011 Del 2

28.08.11
Det er søndag, og vi tilbragte dagen som vanlig på stranda. Må jo nyte sola så mye som mulig når man først har muligheten! hehe
Vi spiste lunsj på Harmony, Crepe med nugatti og sjokolade saus, det var mektige saker, men vi fikk det i oss, og godt var det jo også.
Senere på dagen kjørte vi ned til Ano Syros (gamle byen i Hermopoli) for å titte oss rundt i de smale esel gatene og spise middag. Det er koselig i Ano Syros, og om du tror du går i samme gate som du har gått i før ender du opp på et nytt sted. En skikkelig laberint by.

29.08.11
I dag ble det også noen timer på stranda, før vi bestemt oss for å dra ned til Hermopoli og titte litt i butikker. Ble mer titting enn shopping, er jo ikke det største utvalget av butikker på denne øya, det er ikke hit du drar på shopping ferie. Noe fikk vi med oss hjem da, vi havnet inne på en smykkebutikk og vi alle kom ut derfra med hver vår pose med noe stæsj.
Senere på kvelden var vi så uheldig og havne i selskap med Ouzo’n, og resten av kvelden er faktisk litt tåkete..

30.08.11
Ble en rimlig kort dag på stranda i dag, var i knall fin form da jeg våknet, men etter å ha spist litt frokost og lagt meg til rette i solsenga kom fyllesjuken til meg som et lyn fra åpen himmel, og jeg måtte trekke inni skyggen rimlig fort. Tuslet opp på Harmony, men måtte rask bare kaste inn håndkle helt og gå hjem for å sove litt. rett og slett. Der og da bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ha noe særlig med alkohol resten av ferien, og hvert fall ikke ouzo! Den ødela heele dagen for meg... :(

31.08.11
Det blir mye av det samme vi gjør hver dag, men sånn er det nå bare. Det viktigste for oss er i grunn at vi slapper max av og koser oss. Og koser oss gjør vi når vi ligger på en solseng og slikker sol til den store gullmedaljen. Så som det sikkert kan skjønne ble det stranda i dag også. :) Etter fulgt av litt lunsj, avslapping hjemme, middag og en avsluttning på kvelden på Harmony. Men i dag gikk strømmen på hele øya da vi satt på Harmony. Og det ble svart, det ble SKIKKELIG svart. Så disse som jobber her fløy rundt og tente på t-lys og kubbelys for oss som var der, så vi i hvert fall skulle klare å se meter’n foran oss.
Men koselig var det, å sitte der i mørket og bare høre bølgene slå i mot land og vinden ruske i parasollene på stranda. Strømmen kom tilbake etter hvert og vi fikk tuslet hjemover i lyset fra de litt slitene gatalyktene.

01.09.11
Samme gamle i dag, vi dro på stranda. Nedtellingen til hjemreisen har begynt, og jeg gleder meg ikke til å dra fra 40 grader og sol til 15 grader og regn. Men en gang MÅ man jo bare hjem, dessverre.

02.09.11
Siste dagen på stranda. Triste saker. Så vi ble liggende litt lengre i dag enn vi pleier bare for å få med oss litt ekstra sol før vi drar til Athen i morgen og Oslo på søndag.
Ellers i dag har vi vært og sett på solnedgangen som er helt fantastisk nydelig her på Kini. Og etter det dro vi hjem for å fikse oss litt, før vi skulle ut og spise den siste middagen. Vi hadde også tenkt oss en liten tur i akvariumet her, men det hadde stengt for sesongen, så der gikk vi på en smell.. Men men, sånt skjer. Sist vi var her (to år siden) var det bare noen småfisk som svømte rundt og var ikke mye å skryte av. Vi spiste middag hos Marino, så vi fikk sagt ha det til han også før vi drar hjem. Han er så utrolig søt og god. Alle burde hatt en liten Marino i livet sitt! hehe =)

03.09.11
I dag begynte vi på turen hjemover. Vi tok ferje fra Syros til Athen for å bo over der til i morgen. Etter litt avslapping på hotellet vi sjekket inn på, noe som var et kapitell for seg selv, tok vi turen ut i Athens gater for å finne litt mat og titte i butikker. Og vi fikk da handlet med oss litt hjem. Og jeg fant ut at jeg har lyst å ta meg en helgetur til Athen bare for å få sett litt mer av Athen uten  måtte stresse rundt fordi vi bare har noen få timer på oss. OG jeg skal IKKE bo i samme område som nå. Da betaler jeg heller en 100 lapp mer.
Vi har vært innom KFC, Starbucks og Mc Donald i dag, hehe snakk om å skulle gå på amerikanske kjeder. haha I morgen drar vi hjem til kalde Norge...

04.09.11
Ferien er over, klokka 15 i dag landet vi på Gardermoen.

TUSEN TAKK FOR EN KNALL FIN TUR SAMMEN DEG KATHRINE!!!
Har kosa meg så utrolig masse!!! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar