Når mørket senker seg..

.. men du ikke klarer å sove! Hva gjør du da?

(found)

Jeg har ofte hatt perioder hvor jeg ikke får sove om natta, 
eller kanskje bare sover noen få timer før jeg våkner igjen og ikke klarer sovne etter på. 
Nå er jeg inne i en sånn periode, hvor jeg ikke får sove. Og når jeg først sovner sover jeg sykt dårlig, ligger og vrir meg og ynker meg, drømmer helt absurde drømmer og finner aldri en ordentlig deilig stilling og sove i. I lengden blir det utrolig slitsomt, og ikke går det bare utover meg, men det går utover andre jeg er sammen med også. På jobb kan jeg virke grinete og lei,
og er jeg med venner kan jeg virke utrolig giddalaus og som at jeg ikke bryr meg. 

Og da begynner de og spørre: 
"er alt bra med deg?", 
"hvordan går det med deg om dagen?", 
"du virker sliten om dagen, er det noe som plager deg?" 
Og jeg har veldig lett for å svare :
"Jada, alt bra med meg, bare litt sliten.. men det går over.."

Men noen ganger, virker det egentlig mest som at det aldri kommer til å gå over.. Og noen dager jeg så sliten og trøtt, at jeg ikke klarer være veldig positiv, uansett hvor mye jeg ønsker! 
Hadde jeg bare visst hvorfor det var sånn, så hadde alt vært så utrolig mye lettere! Jeg prøver hver dag å slite meg max ut for å klare å sovne, og sovne hardt! Men hittil har det ikke funket...

Men hva gjør man da, når man ikke får sove? 
Kan jo ikke bare sitte der og stirre i veggen heller, så jeg finner et prosjekt og jobber med det. 
I går ble det å sitte og få inspirasjon til årets julegaver.
Hvem jeg skulle gi gaver til, og hva de skulle få.
Og jeg fikk da noen ideer, så jeg endte opp med å bestille litt garn på nettet! hehe ;)

Eller så leser jeg blogger. Og jeg finner mange fine og interessante blogger. 
Og tiden går fort når man først finner noe som er interessant! 
Og jeg tenker ut hva jeg vil blogge om for dere fremover.

Jeg plukker ut bilder og redigerer og fikser på layoute i bladet jeg er layouter for.
Setter inn tekster og bilder og prøver å gjøre bladet så fint som mulig.

Jeg er ikke ute etter noe sympati! Jeg måtte bare få ut litt!
For jeg er så utrolig sliten!
(found)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar