middag for under hundrelappen :p

Når jeg ikke aner hva jeg vil ha til middag pleier jeg og slå opp i noen kokebøker for å få inspirasjon.. Men etter at jeg flyttet fra Halden, har kokebøkene mine på mystisk vis bare blitt borte.. hmm... Så da må jeg ty til andre ting, og jeg har funnet ut at matprat.no er en flott flott side for mattips. I dag var en sånn dag hvor jeg ikke ante hva jeg ville ha til middag, så jeg søkte litt rundt på matprat.no og fant dette...

Avokadosalat med svin


Dette trenger du til en porsjon:
  • 150 g renskåret svinekjøtt i strimler
  • 1 ss olje til steking
  • ¼ ts salt
  • 0,13 ts pepper
  • ¼ stk hode issalat
  • ¼ pk ruccula
  • ½ stk rødløk i tynne skiver
  • ½ stk avocado i tynne båter
  • ½ ts sitronsaft
  • ¼ dl pinjekjerner
Slik gjør du:

1. Fres kjøttet et par minutter på sterk varme i litt olje. Stek det i to omganger. Dryss over salt og pepper.

2. Skyll salatene og skjær issalaten i strimler. Ruccula kan brukes som den er eller i biter. Legg salaten i en bolle sammen med løken. Avokado skjæres i båter og dynkes med litt sitronsaft slik at den holder fargen.

3. Pinjekjernene blir ekstra gode hvis de ristes i tørr stekepanne til de får en gyllen farge. Dryss pinjekjernene over salaten.



En knall god salat, hvis du liker grønt da! ;) Ikke er det dyrt å lage heller, sånn i tilfelle du er en fattig student slik som meg! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar