usikker på fremtiden..?


I helgen har jeg ufrivillig hatt en liten omgang med meg selv.. Hodet mitt har tenkt og tenkt og tenkt og jeg har holdt på å bli sprø! Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover.. Skal jeg fortsette å søke etter jobber som ikke finnes? Eller skal jeg sette meg på skolebenken igjen og starte på nytt? Skal jeg bare bite i det sure eple og fortsette å jobbe der jeg jobber? Eller hva skal jeg egentlig gjøre!?

For å starte på starten, med det jeg er helt sikker på, er.. Jeg SKAL fullføre 3D modellering og animasjon i Halden, jeg SKAL klare å levere noe 1. desember, som gjør at jeg klarer å stå og få en fullført bachelor i digital medieproduksjon.. Selv om det skal virke uoverkommelig å få en jobb jeg virkelig ha lyst på. Og akkurat nå er jeg jo rett og slett ikke sikker på hvordan jobb jeg kunne tenke meg!
Jeg har søkt på jobber siden mai, og enda ikke fått noe napp.. Har jeg virkelig klart å bomme så totalt at jeg ikke skal få meg en jobb innefor det jeg har studert i 3 1/2 år?!

Så da sitter jeg her da.. Og hva skal jeg gjøre nå?! 10.desember er jeg jo helt ferdig med skole, hvis jeg ikke stryker, noe som ikke er målet her! Så etter det, hva skjer da??
Jeg er egentlig ganske så klar for å finne meg noe annet å jobbe med.. For det skal da ikke være sånn at jeg våkner og tenker "skal jeg ringe å si jeg er syk?" de dagene jeg jobber??

I dag har jeg sitti og sett på studier på de forskjellige skolene i nærheten av her jeg bor. Men det er jo en jungel av forskjellige ting, og jeg er så forbanna usikker på hva jeg skal gjøre at det vipper snart over for meg.. Jeg har enda ikke fått den skrikende følelsen jeg fikk da jeg søkte på Digital medieproduksjon i 2006. Det tærer på og ikke vite.. Og jeg føler at det ikke bare tærer på meg, men også de rundt meg...
Jeg er lei av jobben, jeg er lei av skolen, jeg er lei av å lete på finn.no og nav.no, og ikke finne noe.. Jeg er lei av ikke ha råd til å gjøre ting som jeg gjorde før, jeg er lei av det meste i grunn... Det eneste jeg ikke er lei, er treningen jeg driver med...

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å få gnisten tilbake??

2 kommentarer:

  1. Jeg føler virkelig med deg, Kjersti... Kanskje "venneprosjektene" (lage hjemmesider) får ballen til å rulle? Da har du i alle fall litt arbeid å vise til i jobbsøkingen. Det er nok gull verdt. Kan du prate med en rådgiver på skolen? Kanskje hun/han har noen ideer, og kan kontakte eventuelle arbeidsplasser, eller foreslå studier som gjør at du blir mer ettertraktet? Starte et eget firma? :D
    Gå treningsveilederkurs på NIH? (Dyrt da, men...)
    Er ikke alltid lett å vite hva man vil, bør, skal... :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er jo bare å håpe det! Jeg synes jo det er moro, så jeg får prøve å få i gang de prosjektene, også bare håpe at alt ordner seg etter hvert.
    Har faktisk prøvd å få tak i noen fra skolen, men er ikke så lett når jeg bare er der en dag i uken og de aldri er der på torsdager... :/
    Har faktisk vært inne på tanken med kurs på NIH, de kursene der er jo i helgene, pluss at man kan få støtte fra Lånekassa, så det er jo absolutt en idè. Og full overkommelig. Så jeg får se an rundt nytt år. :)

    SvarSlett