onsdagsmiddag med litt ekstra..

Etter en lang dag med jobbing og trening, er det viktig å få i seg en ordentlig middag.
Jeg har satt meg et mål om å bli kvitt noen centimeter rundt både magen og låra å komme i knall form (sånn visst noen skulle lure på hvorfor i alle dager jeg trener som en gærning om dagen.. hehe )!! Derfor har jeg kuttet ut brus, snop og junkfood. Og siden Grete Roede har hjulpet meg før, har jeg valgt å benytte meg av oppskriftene hennes igjen. Og med litt trening hver dag, for ja - jeg trener hver dag, men ikke MYE hver dag, kan jeg helt ærlig si at jeg har fått mye mer energi på dagene, og sover bedre om nettene. Og søvn er særdeles viktig for meg skal jeg klare å være en god venninne, kollega og ikke minst kjæreste.

Så i dag ble middagen,

Laksepakker med chili


(bilde og oppskrift hentet fra greteroede.no)

Du trenger:

600 g laksefilet
2 stk lime
4 cm fersk ingefær
1 stk rød chili
4 stk tomat 
1 stk rød paprika
1 stk grønn paprika
1/2 stk purre
150 g sukkererter
1 ts salt
1 ts pepper

Dette gjør du:

Skjær fisken i fire like store biter. 
Legg stykkene på hvert sitt ark av aluminiumsfolie og krydre med salt og pepper. 
Del lime i to, og drypp saften over fiskestykkene. 
Finhakk chili, ingefær, purre og paprika, og skjær tomater i båter eller skiver.
Fordel alle grønnsakene over fiskebitene. 
Brett pakkene sammen og stek dem midt i ovnen på 220 grader i 15 - 20 minutter.

Jeg serverte det sammen med litt fullkornsris. 
Og rettene var slettes ikke ille, kommer helt sikkert til å lage den flere ganger! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar