Grove pitabrød til middag

Hjemmelaget Pitabrød

I går til middag ble det hjemmelaget grove pitabrød. 
Den som måtte vite hvor jeg får all energien fra, vær så snill og fortell meg.
For plutselig de siste dagene har jeg hatt mer energi midt på dagen enn det jeg har hatt de siste ukene, men så er jeg helt skutt når klokka slå 20.00. Så jeg vet ikke hva som er best jeg.. hehe




Dette trenger du:
(8stk)

25 g gjær
3 dl melk
1 ts salt
1 ss smør
400 g hvetemel

Dette gjør du:

1. Forhåndsvarm stekeovnen til 230 ℃ og gjør klart et stekebrett med bakepapir.

2. Smelt smør og tilsett melk. La blandingen bli 37 ℃ (fingervarm). 
Rør gjæren ut i melkeblandingen.
Bland deretter alt det tørre sammen med melkeblandingen. 
Elt deigen godt, dekk den med et klede og la den heve i 10 minutter.

3. Del deigen i åtte like store deler, kjevl de flate og runde, ca 15 cm i diameter.
Legg pitabrødene på stekebrettet og stek de midt i ovnen i 7-8 minutter.

4. Avkjøl på rist. Og server med hva du måtte ville ha som innhold! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar