Middag for flere dager..

For noen dager siden fikk jeg meg en kjøttkvern.
Og i dag fikk jeg endelig prøvd den.
Hadde noe kalkunkjøtt i fryseren som jeg helt sikkert kunne brukt til noe annet,
men jeg hadde lyst å lage kjøttdeig av det,
for så å lage Chili con carne. Og siden jeg hadde greit med kjøtt (1,6 kg)
kunne jeg like gjerne lage masse Chili con carne og fryse ned,
så har vi middag i flere dager.

Så jeg la kalkunen til tining i natt til i dag,
skjærte den opp i biter i dag tidlig og kvernet den.
Fantastisk!
 
 Fra kalkunfilet til kalkunkjøttdeig =)


Chili Con Carne
4 porsjoner
  Du trenger:

400 g kjøttdeig
1 stk finhakket løk
2 båter finhakket hvitløk
1/2 stk finhakket rød chili
2 ss margarin eller olje
1 boks hermetiske tomater
1 boks chilibønner
 2 stk rød paprika i biter
1 ts chilipulver
1/2 ts spisskummen
1/2 ts salt



Jeg 4 doblet oppskriften,
 og fikk 6 middager tilsammen,
5 av dem blir fryst ned.
Billig og veldig veldig enkelt! =)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar